اعضای هیات علمی

بازگشت

روشهای پژوهش پیشرفته در مدیریت آموزشیث

1. مبانی فلسفی پژوهش های پیشرفته 2. بیان مساله 3. چارچوب نظری و ساختن مدل تحلیلی پژوهش های پیشرفته 4. تدوین اهداف، سوالات و فرضیه¬های تحقیق 5. روش شناسی پژوهش های پیشرفته (کمی، کیفی وآمیخته) 6. روش تحقیق آمیخته 7. جامعه و وروش نمونه گیری در پژوهش های کمی، کیفی و آمیخته 8. روش های جمع آوری اطلاعات 9. روش های تحلیل، تفسیر و تبیین داده های کمی، کیفی و آمیخته

منابع درسی

 

مهرعلی­زاده، یداله، صفایی مقدم، مسعود، صالحی عمران، ابراهیم، علم، محمدرضا (1396).مبانی نظری و عملی پژوهش (کمی، کیفی و آمیخته) در علوم­ انسانی، اهواز: انتشارات دانشگاه شهید چمران اهواز.چاپ دوم.

  1. مهرعلی­زاده، یداله و چینی پرداز، رحیم. (1384). روش های تجزیه و تحلیل داده های آماری و آزمون فرضیه در علوم اجتماعی و مدیریت با نرم افزار SPSS ، انتشارات کتابیران

 

 

 

 

 

 

 

 

سرفصل جلسات درس روش تحقیق

 

جلسه

سرفصل

سوالات

اخرین زمان ارسال پاسخ به سوالات

  1.  

Philosophy of Research

فلسفه روش تحقیق چیست؟

معرفت شناسی چیست؟

پاردادایم های مهم روش تحقیق در حوزه علوم انسانی بر چه بنیادهایی قرار دارند؟

آذر 1399

  1.  

How to write a problem Statement?

بیان مساله چیست؟

ویژگی های یک مساله تحقیقاتی کدامند؟

سبک­های نوشتن بیان مساله کدامند و چه تفاوتهایی بین آنها وجود دارد؟

چگونه مبانی نظری و سوابق تحقیق را در بیان مساله ترکیب نماییم که بتواند بیانگر یک موضوع مهم و نواوری در عرصه پژوهش باشد؟

چگونه سوال تحقیق در بیان مساله ارائه شود؟

یک مقاله تحقیقاتی در مجلات معتبر را انتخاب و بیان مساله آنرا بر اساس ویژگی هایی که در کتاب درسی معرفی شده برای درس وجود دارد ارزیابی نمایید ؟

آذر 1399

  1.  

What is the Review of Literature? And how to prepare a relevant and standard revive of literature for our research?

فواید بررسی سوابق تحقیق چیست؟

شیوه های جستجوی اطلاعات چگونه است؟

شیوه های ذخیره سازی اطلاعات چگونه است؟

منظور از سازماندهی همگرا؛ واگرا و مکمل چیست؟

شیوه های ارجاع درون متنی و برون متنی چیست و چه استاندارهایی وجود دارد؟

یک مقاله تحقیقاتی در مجلات معتبر را انتخاب و سوابق تحقیق آنرا بر اساس ویژگی هایی که در کتاب درسی معرفی شده برای درس وجود دارد ارزیابی نمایید ؟

آذر 1399

  1.  

How to develop research framework?

چارچوب نظری در تحقیقات علوم انسانی و مدیریت چیست؟

چه ویژگی هایی دارد؟

چگونه آماده سازی می شود؟

آذر 99

  1.  

How to write rese3arch goals, questions and hypothesis?

سوالی اصلی و فرعی تحقیق چگونه نوشته می شوند؟

هداف اصلی و اهداف فرعی تحقیق چگونه نوشته می نشود؟

فرضیه چیست و چه نقشی در تحقیقات مدیریت دارد؟

تعاریف توصیفی و عملیاتی چگونه ارائه می­شوند؟

یکی از تزهای ارشد یا دکتری دانشجویان قبلی را انتخاب و اهداف، فرضیع و تعاریف عملیاتی آنرا بر اساس ویژگی هایی که در کتاب درسی معرفی شده برای درس وجود دارد ارزیابی نمایید ؟

دی 99

  1.  

How we design Research methodology ?

منظور از روش­شناسی تحقیق در مدیریت  چیست؟

فرق بین روش­شناسی و روش تحقیق چیست؟

دی 99

  1.  

What are the difference between quantitative and qualitative research methods in Management?

تحقیق کمی چه ویژگی هایی دارد و چه طبقه بندیهایی از روش تحقیق کمی ارائه شده است؟

تحقیق کیفی چه ویژگی هایی دارد و چه طبقه بندیهایی از روش تحقیق کمی ارائه شده است؟

 

 

دی 99

  1.  

Mixed method

تحقیق آمیخته چیست؟
چه ابعادی دارد؟
چگونه می توان یک تحقیق امیخته انجام داد؟

دی 99

  1.  

Sampling in research

جامعه آماری و نمونه تحقیق چیست؟
روش های نمونه گیری در تحقیقات کمی و کیفی کدامند؟

دی 99

  1.  

Data Collection

انواع روشهای جمع آوری داده در تحقیقات مدیریت کدامند؟ و هر کدام چه ویژگی هایی دارند؟
روایی و اعتبار داده های تحقیقات چگونه تعیین می­شوند؟

دی 99

  1.  

Interpretation of Research

تحلیل، تفسیر و تبیین داده ها در تحقیقات مدیریت چگونه انجام می شود؟

مراحل نوشتن فصل تحلیل داده ها در تحقیقات چگونه است؟

بهمن 99

  1.  

Evaluation of thesis in the course

هر کدام از دانشجویان بر اساس فرم زیر یکی از تزهای ارشد یا دکتری رشته مدیریت را ارزیابی و در کلاس ارائه خواهد داد.

بهمن 99

  1.  

Evaluation of thesis in the course

هر کدام از دانشجویان بر اساس فرم زیر یکی از تزهای دکتری رشته  مدیریت را ارزیابی و در کلاس ارائه خواهد داد.

بهمن 99

  1.  

Evaluation of thesis in the course

هر کدام از دانشجویان بر اساس فرم زیر یکی از تزهای دکتری رشته  مدیریت را ارزیابی و در کلاس ارائه خواهد داد.

بهمن 99

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فرم ارزیابی رساله­های ارشد و دکتری

بر اساس این فرم یکی از تزهای ارشد یا دکتری دانشجویان قبلی را انتخاب و فصول  آنرا بر اساس ویژگی هایی که در کتاب درسی معرفی شده برای درس وجود دارد ارزیابی نمایید ؟

 

شماره

موارد

میزان وجود مورد

ضعیف

متوسط

خوب

1

تناسب عنوان کلی مقاله و عناوین فرعی آن با محتوای مطالب

 

 

 

2

تناسب و کفایت پیشینه موضوع

 

 

 

3

رعایت ترتیب و توالی و نظم منطقی در ارائه مطالب

 

 

 

4

جدید بودن منابع مورد استفاده و ارجاعات درون متنی و برون متنی

 

 

 

5

سلامت و رسایی متن مقاله

 

 

 

6

صحت و دقت در کاربرد معادلهای فارسی واژه‌ها و اصطلاحات خارجی

 

 

 

7

تازگی علمی مطالب ارائه شده

 

 

 

8

ارزشمندی علمی مطالب ارائه شده

 

 

 

9

اصالت و نوآوری بنیادی یا کاربردی

 

 

 

10

تناسب موضوع با یافته‌های مقاله با نیازهای جامعه

 

 

 

11

تناسب روش تحقیق با موضوع و مسئله مورد پژوهش

 

 

 

12

تناسب فرضیه‌ها یا سؤالهای مطرح شده با موضوع و مسئله مورد پژوهش

 

 

 

13

تناسب روش نمونه‌گیری با روش تحقیق

 

 

 

14

تناسب طرح پژوهش با فرضیه‌های مطرح شده

 

 

 

15

پایایی و روایی (اعتبار) ابزارهای گردآوری داده‌ها

 

 

 

16

تناسب روشهای آماری تحلیل داده‌ها جهت آزمون فرضیه‌ها

 

 

 

17

تصریح ارتباط بین یافته‌های تحقیق با فرضیه‌ها یا سؤالهای مطرح شده

 

 

 

18

صحت، دقت تبیینهابا استنتاجهای به عمل آمده

 

 

 

19

ارائه پیشنهادهای مناسب برای تحقیقات بعدی

 

 

 

20

آگاهی محقق از محدودیتهای تحقیق و انعکاس آنها